The Philosophical Basis and the Semantic Nuances of the Literary Symbol «(The) Wall»
DOI:
https://doi.org/10.46991/BYSU:B/2021.12.3.003Keywords:
existentialism, tragedy, myth, suffering, obstacle, loneliness, uncertainty, border, wall, humanism, absurdityAbstract
The article examines the works of writers of different nations and different times entitled “The Wall” (L. Andreev, J. P. Sartre, Abe Kobo, L. Khechoyan, G. Khanjyan). An attempt is made to discover that, regardless of the differences in themes, the content, the individual style of the authors, the wall symbol expresses quite close meanings based on the philosophy of existentialism. The novel of the same name by the Japanese writer Abe Kobo is significantly different: the wall plays a different role in all three parts, expressing the absurdity of reality in all cases.
References
Пол Стретерн, Къеркегор за 90 минут, М., 2004.
Ֆրիդրիխ Նիցշե, Երկեր 5 հատորով, հ․ 1, Եր․, <<Անտարես>>, 2018:
Ницше Ф., Фрейд З., Фромм Э., Камю А., Сартр Ж. П., Сумерки богов, М., 1990.
Հրանտ Մաթևոսյան, Երկեր երկու հատորով, հ․ 2, <<Սովետական գրող>>, Եր., 1985:
http://az.lib.ru/a/andreew I n/text 0160.shtml
<<История русского литературоведения>>, изд.: <<Высшая школа>>, М., 1980.
Լևոն Խեչոյան, Փուշը, հայր, փուշը, <<Նահապետ>> հրատ․, Եր․, 2011:
Գուրգեն Խանջյան, Նամակներ ընթացքից, Եր․, 2009:
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Bulletin of Yerevan University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.