THE PROBLEM OF TEACHING STRATEGY AND PEDAGOGICAL PROFESSIONALISM

Authors

  • Hayk Petrosyan Brusov State University

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i5.10869

Keywords:

competence, ability, skill, strategy, professionalism, labor market, learning models.

Abstract

The article discusses the process of pedagogical professionalism in the context of the development of professional competencies, a competent approach to teaching processes, and modern teaching strategies.

References

«Tuning Educational Structures in Europe» Phase 1 (2000–2002); Phase 2 (2003–2004). http://www.relint.deusto.es/Tuning, Project/index.htm.

Campbell J. P., Modeling the performance prediction problem in industrial and organizational psychology // Dunnette M. D., Hough L. M. (eds.) Handbook of Industrial and Organizational Psychology, second edition. 1990. Vol. 1, P. 687–732. Palo Alto: Consulting Psychologists Press.

ECTS and Diploma Supplement. Брюссель, 2004. http://europa.eu.int/comm/education/ pro-grammes/socrates/ects_en.html.

Պետրոսյան Հ. Հ., Կոմպետենտային մոտեցումը և մասնագիտական կրթության որակի ապահովումը: Մենագրություն: Հեղինակային հրատարակություն, Երևան, 2013, 264 էջ:

Պետրոսյան Հ. Հ., Կոմպետենտությունների ձևավորվածության մշտադիտարկումը շա-րունակական կրթության համատեքստում: «Ճգնաժամային կառավարում և տեխնոլոգիաներ›› գիտական և գիտամեթոդական հոդվածների ժողովածու, Երևան, N11, 2017, էջ 110-118:

Published

2023-09-12

How to Cite

Petrosyan, H. (2023). THE PROBLEM OF TEACHING STRATEGY AND PEDAGOGICAL PROFESSIONALISM. Education in the 21st Century, 1(5), 88–96. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i5.10869

Issue

Section

Teaching and upbringing