THE PROBLEMS OF TEACHING MEANS AND METHODS OF SYNTACTIC CONNECTIONS
DOI:
https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i6.11015Keywords:
Keywords: means and methods of syntactic connections, reconciliation, syntactic control, adjoining, word forms, intonation, the teaching methods.Abstract
The teaching of the means and methods of connection in the faculties of philology is carried out in greater depth, examining a number of theoretical issues, and in non-professional faculties the focus is primarily on practical issues. In both cases there is a need to apply methods in the teaching that will ensure the practical application of the knowledge gained. The article presents the approaches to syntactic means and methods that are available in university textbooks and manuals, the teaching methods, the use of which makes the teaching of syntactic means and methods more effective. In particular, when teaching the topic, it is recommended to analyze the connections in the sentences, revealing the means and methods used in each, commenting on their features.
References
Աբեղյան Մ., Հայոց լեզվի տեսություն, «Միտք» հրատ., Երևան, 1965։
Ասատրյան Մ., Ժամանակակից հայոց լեզու. շարահյուսություն, ԵՊՀ հրատ., Երևան, 1987։
Ավետիսյան Յու. և ուրիշներ, Հայոց լեզու և խոսքի մշակույթ, «Զանգակ» հրատ., Երևան, 2019։
Ավետիսյան Յու. և ուրիշներ, Հայոց լեզու և խոսքի մշակույթ (գործնական աշխատանք-ների ձեռնարկ), ԵՊՀ հրատ., Երևան, 2016։
Բադիկյան Խ., Ժամանակակից հայոց լեզվի շարահյուսություն, հեղ. հրատ., Երևան, 2008։
Գյուլբուդաղյան Ս., Ժամանակակից հայերենի շարահյուսություն. պարզ նախադասու-թյուն, ԵՊՀ հրատ., Երևան, 1988։
Եզեկյան Լ., Հայոց լեզու, ԵՊՀ հրատ., Երևան, 2005։
Իշխանյան Ռ., Արդի հայերենի շարահյուսություն։ Պարզ նախադասություն, ԵՊՀ հրատ., Երևան, 1986։
Պապոյան Ա., Բադիկյան Խ., Ժամանակակից հայոց լեզվի շարահյուսություն, ԵՊՀ հրատ., Երևան, 2003:
Պապոյան Ա., Ժամանակակից հայոց լեզվի գործնական աշխատանքների ձեռնարկ, ԵՊՀ հրատ., Երևան, 2004։
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.