ԲԱՆԱՎՈՐ ԽՈՍՔԻ ՈՒՍՈՒՑԱՆՈՒՄԸ
DOI:
https://doi.org/10.46991/flsp.v20i1-2.8951Keywords:
երկխոսություն, լսելը, խոսելը, բանավոր խոսք, գրավոր խոսք, խոսքի մարտավարություն, խոսքի զարգացման մեթոդներAbstract
Սույն հոդվածը նվիրված է բանավոր խոսքի զարգացման հմտություններին, առհասարակ բանավոր խոսքն ուսուցանելուն։ Քննված են այն բոլոր մեթոդները, որոնք պետք է կիրառվեն մասնագետների կողմից ուսուցման գործընթացում։ Չժխտելով գրավոր խոսքի կարևոր դերը՝ հարկ ենք համարում նշել, որ բանավոր խոսքն անմիջական և ավելի ազդեցիկ է ունկնդրի համար։
References
Browne G. (1993). Teaching communicative strategies to develop communicative competence. The language teacher.
Dorman (1817). Speech communication. London.
Jeremy Harmer (1989). The practice of English language teaching, Longman.
Lyle (1993). Understanding body language. Bounty books.
Lynch (1998). Listening. Oxford University Press.
Marianne Clce Muricia (1987). Teaching English as a second or foreign language, Oxford.
Rivers (1981). Teaching foreign language skills. The University of Chicago Press, Chicago.
Rogova (1983). Methods of teaching English, Moscow.
Weaver (1972). Human listening: Processes and behavior. Published by Bobbs-Merril.
Yule (1995). The study of language. New York, Cambridge University Press.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 ՕՏԱՐ ԼԵԶՈՒՆԵՐԸ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐԻ ՀԱՄԱՐ
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Creative Commons Attribution-Non-Commercial (CC BY-NC). CC BY-NC allows users to copy and distribute the article, provided this is not done for commercial purposes. The users may adapt – remix, transform, and build upon the material giving appropriate credit, providing a link to the license. The full details of the license are available at https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/