ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ-ՀԱՂՈՐԴԱԿՑԱԿԱՆ ՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱՆԵՐԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԸ ՀԱՄԱԼՍԱՐԱՆՆԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՒՄ
DOI:
https://doi.org/10.46991/flsp.v20i1-2.8958Keywords:
տեղեկատվական տեխոնոլոգիաներ, կրթական գործընթաց, լեզվի ուսուցում, տեխոնոլոգիա, հավելված, մշտական հիշողության սարք, մոբայլ ուսուցում, տեսակոնֆերանս, լեզուների ուսուցում համակարգչային տեխնոլոգիաների միջոցովAbstract
Տեղեկատվական-հաղորդակցական տեխնոլոգիաների (ՏՀՏ) օգտագործումը, ինչպիսիք են ինտերնետ հավելվածը, սեղմասկավառակները, վիդեոտեխնոլոգիաները և համակարգչային տարբեր հավելվածները և ծրագրերը, լուրջ փոփոխությունների են հանգեցրել ինչպես հասարակական կյանքում, այնպես էլ կրթության ոլորտում:
Տեղեկատվական-հաղորդակցական տեխնոլոգիաների օգտագործումը կրթական գործընթացում կարող է պոտենցիալ գործիք լինել ուսուցման-ուսումնառության կատարելագործման համար, քանի որ այն հնարավորություն է տալիս կազմակերպել ավելի անհատամետ ուսուցում և շատ առավելություններ ունի ուսուցման ավանդական մոտեցման համեմատությամբ:
References
Baskin B. H., Harris, K. (1995), Heard any Good Books Lately? The Case for Audio Books in
the Secondary Classroom, Journal of Reading, 38.5, pp. 372-376.
Beers K. (1998), Listen While You Read: Struggling Readers and Audio Books, School
Library Journal (4), 4.4, Web. Available online through Audio Bookshelf, pp. 30-35.
Kent (2004), QCA Schemes of Work for ICT, in Kent Country Council, p. 25.
McPake J., Stephen C., Plowman L., Sime D., and Downey S. (2005), Already at a
Disadvantage? ICT in the Home and Children’s Preparation for Primary School, pp. 303-319.
Olsen (2000), Quoted by Rathnabai A. and Viswanathappa S. G., in ICT Meditation in
Learning Mathematics, Edutracks, 343(20), October, pp. 1430–1438.
Prakash and Reddy (2013), Information and Communication Technologies in ODL:
Contextualizing the Framework, University News, 51(21), May27-June 02, pp. 383-398.
Punie Y. (2007), Learning Spaces: An ICT-enabled Model of Future Learning in the
Knowledge- based Society, European Journal of Education, 42, pp. 185-199.
Reid S. (2002), The Integration of Information and Communication Technology into
Classroom Teaching, Alberta Journal of Educational Research. Vol. XLVIII, No.1., 48(1),
pp. 30-46.
Tejwani S. (2013), Sylvia Thomas J. Empowering, Learners of the 21st Century through M-
learning: Need of the Hour. Edutracks; A Monthly Scanner of Trends in Education, 12(8),
pp. 10-11.
Thiyagu K. (2013), Web 2.0 Tools for Classrooms Applications. Edutracks; A Monthly
Scanner of Trends in Education, 12(8), pp. 29-33.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 ՕՏԱՐ ԼԵԶՈՒՆԵՐԸ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐԻ ՀԱՄԱՐ
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Creative Commons Attribution-Non-Commercial (CC BY-NC). CC BY-NC allows users to copy and distribute the article, provided this is not done for commercial purposes. The users may adapt – remix, transform, and build upon the material giving appropriate credit, providing a link to the license. The full details of the license are available at https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/