Մասնագիտական հոգեբանասոցիալական կարողունակությունների վերաձևավորումը ճգնաժամային պայմաններում
Հետազոտությունն իրականացվել է ՀՀ գիտության կոմիտեի ֆինանսական աջակցությամբ՝ 21T-5A044 ծածկագրով գիտական թեմայի շրջանակներում
DOI:
https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2022.13.1.052Keywords:
Ճգնաժամ, մասնագիտական կարողունակություն, եռամակարդակ մոդել, հոգեբանասոցիալական որակներAbstract
ՀՀ-ում կրթական ծրագրերով ամրագրված մասնագիտությունների համար առկա են մասնագիտական կարողունակություններ (կոմպետենցիաներ), որոնք այսօր վերաձևավորման և համալրման անհրաժեշտություն ունեն: Այդ անհրաժեշտությունը պայմանավորված է մի քանի ճգնաժամներով. COVID-19 սահմանափակումներ, 44-օրյա պատերազմի հոգեբանասոցիալական հետևանքներ, կրթության գործընթացի տեխնոլոգիական պահանջներ և այլ: Հոդվածում առաջարկում ենք մասնագիտական հոգեբանասոցիալական կարողունակությունների եռամակարդակ մոդել, որի նպատակն է նորովի համակարգել մասնագետի կայացման ուղին՝ անձնային աճից մինչև պրոֆեսիոնալիզմ: Մոդելը ներառում է վերին, միջին և ստորին մակարդակներ, որտեղ վերինը գիտահետազոտական, կազմակերպչական, ուսուցողական և տեխնոլոգիական կարողություններն են, միջինը՝ մասնագետի ակտիվությունը, ուղղվածությունը գործին, արտաքին և ներքին մոտիվացիաները, իսկ ստորինը՝ մասնագետի անձի հուզական, վարքային և կամային այլ որակները: Մասնագիտական հոգեբանասոցիալական կարողունակությունների առաջնային դիտարկումն իրականացրել ենք մեր երկրում վերջին տարիներին բարձր պահանջարկ ունեցող մի քանի մասնագիտությունների համար՝ մասնավորապես բժիշկներ, հոգեբաններ, մանկավարժներ, ռազմագետներ:
References
Савельева С. С. Профессиональная компетентность учителя XXI века: учебное пособие / С. С. Савельева. – Коломна : Коломенский государственный педагогический институт, 2008. 88с.
Խաչատրյան Ն., Գրիգորյան Ա., Հակոբջանյան Ա., & Մանուսյան Ս. (2021). Կյանքով բավարարվածությանը նպաստող գործոնների նշանակությունը քովիդ-19 համավարակի պայմաններում. Բանբեր Երևանի համալսարանի. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն, 12(3 (36), 63–74.
Зеер, Э.Ф., Павлова, А.М., Сыманюк, Э.Э. Модернизация профессионального образования: компетентностный подход: учеб. пос. М. : Московский социально-психологический институт, 2005., 136 с.
Булаевская О. А., Сущностные характеристики профессиональной компетентности, Школьные технологии. – 2005. – № 3., 40-44 с.
Введенский В.Н. Моделирование профессиональной компетентности педагога // Педагогика. № 10, 2003., 51-55 с.
Равен Дж. Компетентность в современном обществе. Выявление, развитие и реализация. М., 2002., 151-154 էջեր:
Baczyńska AK, Rowiński T. and Cybis N. (2016) Proposed Core Competencies and Empirical Validation Procedure in Competency Modeling: Confirmation and Classification. Front. Psychol. 7:273. doi: 10.3389/fpsyg.2016.00273
Папоян В. Р. Профессиональная компетентность как фактор самореализации личности профессионала. Пятая годичная научная конференция. Сборник науч. ст. Изд-во РАУ, Ереван 2011, 385-391 էջեր:
Մասնագետի պատրաստաման հոգեբանական գնահատում: Թեստեր և վարժանքներ/ կազմողներ Վ. Ռ. Պապոյան, Ա. Ս. Գալստյան, Դ. Յու. Սարգսյան, Մ. Ա. Կարապեստյան:-Եր., ԵՊՀ հրատ., 2020, 26-30 էջեր:
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Բանբեր Երևանի համալսարանի
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.