Անձնային գծերի և դրդապատճառների դերը մանկավարժների կոմպետենցիաների դրսևորումներում
DOI:
https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2023.14.1.055Keywords:
մասնագիտական կոմպետենցիաներ, անձնային գծեր, դրդապատճառներ, անձնային որակներAbstract
Հոդվածում ուսումնասիրվում և կարևորվում են անձնային գծերը, անձի որակները և դրդապատճառները, որոնք մանկավարժների կարողունակությունների ձևավորման և զարգացման հիմք են։ Անձնային գծերն ու անձի որակները, որոնք բխում են ավելի կայուն անձային բնութագրիչներից, ինչպես նաև դրդապատճառները ոչ միայն մանկավարժի գործունեության, այլև նրա մասնագիտական ունակությունների հիմնարար մասն են։
Հետազոտությունն իրականացվել է ՀՀ ինչպես քաղաքային, այնպես էլ համայնքային դպրոցների 115 մանկավարժների շրջանում։ Տվյալներից վալիդության պահանջները բավարարել են 99 հետազոտվողների արդյունքները։ Հետազոտության համար օգտագործվել է անձի հինգգործոնային մոդելը՝ անձնային որակների և մոտիվացիայի միջև փոխհարաբերակցությունը պարզելու նպատակով: Արդյունքների վերլուծությունը հավաստում է, որ կարողունակության ձևավորման և զարգացման համար մանկավարժների շրջանում նշանակալի է այնպիսի անձնային որակների դերը, ինչպիսիք են բարյացակամությունը, գիտակցվածությունը, փորձի նկատմամբ բաց լինելը, հաղորդակցման բնութագրերը և ներքին մոտիվացիան: Ներքին մոտիվացիան, ի տարբերություն արտաքինի, ներկայացվում է որպես բավարարվածություն բուն գործընթացից և աշխատանքի արդյունքից, ինչպես նաև դիտարկվում է տվյալ գործունեության մեջ որպես առավել ամբողջական ինքնաիրացման հնարավորություն: Այն դրսևորվում է, երբ մանկավարժի գործունեությունը առաջնային նշանակություն է ունենում անձի համար։
References
Fischer A., Neubert J., The multiple faces of complex problems: A model of problem solving competency and its implications for training and assessment, Journal of Dynamic Decision Making, 2015, p. 2-5, DOI: https://doi.org/10.11588/jddm.2015.1.23945
Guerrero Dante, De los Rios, Ignacio, Professional competences: a classification of international models, Procedia – Social and Behavioral Sciences 46, 2012, p. 1291
Huseyin Ates, Ash Saylan, Investigation of pre-service science teachers’ academic self-efficacy and academic motivation toward biology, international journal of high education, N 3, 2015, p. 90-103, doi:10.5430/ijhe. v4n3p90
Hussin Wan, 3-D stress management: Surveying the unexpected and mapping the expected, 9th International Surveyors Congress, 2007, p. 34-44
Linga T. Murthy, E-Education integrated teacher education and research, international journal of innovative research in advanced engineering, Issue 12, Volume 3, 2016, p. 24-28
Maksimovic J., Petrovic J., Osmanovic J., Professional competencies of future pedagogues, original scientific paper, 2015, p. 52-66, DOI: 10.17810/2015.05
McClelland, D. C. (1973). Testing for competence rather than for "intelligence." American Psychologist, 28(1), 1–14. https://doi.org/10.1037/h0034092
Nessipbayeva O. The competencies of the modern teacher, Pre-service and In-service teacher training, 2012, p. 148-154
Panares Nick, Mahinay Ray Butch D., Magnaong Mala Epra B., Classroom teachers’ 21st century skills in the K to 12 basic education curriculum implementations: Basis for policy review to increase NAT scores, ResearchGate, 2021, p. 1-10
Papoyan V., Galstyan A., Sargsyan D., (2022). Transformation of Professional Psychosocial Competencies in Crisis Conditions: Bulletin of Yerevan University E: Philosophy, Psychology, 13(1 (37), p. 52–58. https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2022.13.1.052
Terracciano A., Abdel-Khalek A.M., Adam N., Adamovova L. and etc., National character does not reflect mean personality trait levels in 49 cultures, Science. Author manuscript, available in PMC 2009 p. 96-100, doi: 10.1126/science.1117199
Битянова Н. Р., Психология личностного роста: практическое пособие по проведению тренинга личностного роста психологов, педагогов, социальных работников. – М.: Международная педагогическая академия, 1995, 4-9 стр.
Климов Е.А., Психология профессионального самоопределения: 4-е изд., стер.-М.: Издательский центр «Академия», 2010, 304с.
Сергеев А.Г. Компетентность и компетенции: монография Владим. гос. ун-т. – Владимир: Изд-во Владим. гос. ун-та, 2010. – 107 с.
Գրիգորյան Ա., Սերոբյան Ա., Խաչատրյան Ն., Անձի դիսպոզիցիոնալ գծեր և սոցիալ-մշակութային կողմնորոշումներ. հոգեչափողական գործիքների տեղայնացում: Գիտամեթոդական ձեռնարկ. -Եր., ԵՊՀ հրատ., 2021, էջ 43-48
Հովհաննիսյան Ս․, Մասնագիտական կողմնորոշման հիմունքներ (գործնական հոգեբանություն), ուսումնամեթոդական ձեռնարկ, - Եր․։ԵՊՀ հրատ․ 2014, 170-172 էջ
Ստեփանյան Ռ., Գալստյան Ա., Հոգեդիագնոստիկա: Ուսումնական ձեռնարկ – Եր.: ԵՊՀ հրատ., 2012, էջ 121-128
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Բանբեր Երևանի համալսարանի
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.