DEVELOPMENT OF CULTURAL AWARENESS IN IRANIAN ENGLISH CLASSES

Authors

  • Hossein ASLANABADI Islamic Azad University

DOI:

https://doi.org/10.46991/FLHE/2016.20.1-2.197

Keywords:

EFL learning, cultural awareness, high school textbooks, culture, Iranian English classes

Abstract

The development of cultural awareness in Iranian high school English classes has been one of the major problems of language learning in Iran. Actually most of our students do not have any clear knowledge about the culture of the people whose language they learn. The fact that as time passes the intercultural communication between this generation of students and the English language communities will become weaker and weaker in future. Their ability to express themselves in the English language fluently after studying English at school for six years seems not to be satisfactory. It seems that it is partly due to the textbooks used, and partly to the kinds of instruction, procedures and techniques used for teaching English as a foreign language at high schools. In this paper the researcher has taken an analytic look at the course objectives and English language textbooks written for the high school students by carefully analyzing the content of high school English textbooks prepared and published by the Ministry of Education in Iran.

Author Biography

Hossein ASLANABADI, Islamic Azad University

Իրանի ավագ դպրոցների անգլերենի

դասընթացում մշակութային իրազեկության զարգացումը լեզվի ուսումնասիրման

խնդիրներից մեկն է: Աշակերտների մեծամասնությունն հստակ գիտելիքներ չունի

ուսումնասիրվող լեզվի ժողովրդի մշակույթի վերբերյալ: Ժամանակի ընթացքում

ապագա սերունդների աշակերտների և անգլախոս հանրության միջև միջմշա-

կութային հաղորդակցությունը ավելի ու ավելի կթուլանա: Դպրոցում վեց տարի

անգլերեն ուսանելուց հետո աշակերտների անգլերեն հաղորդակցվելու կա-

րողությունը կարծես թե բավարար չէ՝ մասամբ ավագ դպրոցներում անգլերենի՝

որպես օտար լեզվի դասագրքերի, մասամբ էլ դասավանդման գործընթացի և

մեթոդների պատճառով:

Սույն հոդվածում ուսումասիրության են ենթարկվում դասընթացի նպա-

տակները և ավագ դպրոցի աշակերտների համար նախատեսված անգլերենի

դասագրքերը՝ մանրակրկտորեն վերլուծելով Իրանի կրթության նախարարության

կողմից և հրատարակված ավագ դպրոցների անգլերենի դասագրքերի բովան-

դակությունը:

Downloads

Published

2016-05-19

Issue

Section

Methodology