ԻՐԱՆԱԿԱՆ ԱՎԱՆԴԱԿԱՆ ԱՍԵՂՆԱԳՈՐԾՈՒԹՅԱՆ ՄԵՋ ՕԳՏԱԳՈՐԾՎՈՂ ԽՈՐՀՐԴԱՆԻՇՆԵՐՆ ՈՒ ՆԱԽՇԵՐԸ
DOI:
https://doi.org/10.46991/jos.2023.23.1.020Keywords:
Ասեղնագործություն, Սիմվոլիզմ, Առասպելաբանություն, Բարսամ, Խաթայի, ԷսլիմիAbstract
Յուրաքանչյուր հասարակության մշակույթի, ինքնության, արվեստի և հատկապես ձեռքի գործերի ճանաչումը առանձնահատուկ կարևորություն ունի, ուստի հնամենի պատմություն և յուրատիպ մշակույթ ունեցող Իրանի և իրանական հասարակության ճանաչումը ևս փոխկապակցված է նրա արվեստի և գեղարվեստական ստեղծագործությունների ճանաչման հետ, իսկ դրանք լավագույնս և ամենագեղեցիկ կերպով արտահայտություն են գտել իրանցի կանանց ձեռարվեստի մեջ: Իրանի պատմությունը ցույց է տալիս, որ իրանական արվեստն ու մշակույթը, այդ թվում ձեռագործ արվեստներն ու աշխատանքները հազարավոր տարիներ շարունակ կրել են շատ փոփոխություններ, սակայն երբեք չեն կորցրել իրենց իրանական ինքնությունը և արմատները: Սույն հոդվածում ներկայացվում են իրանական ասեղնագործության մեջ կիրառվող խորհրդանիշների և նախշերի իմաստները։ Քննարկվում է այն հարցը թե դրանք որքանով են զուտ իրանական և ինչ գաղափարներ են արտացոլում։
References
Āhangarī, Behzād va Seyyed Rezā Hoseynī, Barresiy-e Tasir-e noqūŠ-e Sāsānī bar taz’inat-e mehrab-e masjed-e jam‘-e Orumiye (The Study of the Effects of Sasanian Motifs on Decorations of Orumiyyeh’s Great Mosque), Tehrān: Paž uhešhāye m‘mariy-e eslāmi, 1399 (2020).
Āmūzegār, ž āleh, Tārikh-e Asātirī-e Irān (The Mythological History of Iran), Tehrān: Samt, 1387 (2008).
-Akhavān Moqaddam, Nedā, Barresiy-e Zorūf-e Sāsānī az Didgāh-e Namādšenāsāne (The Study of Sasanian Vessels Based on Symbolism), Tehran: Farhangestān-e Honar, 1396 (2017).
-Burekhārt, Titus, Honar-e eslāmī-e zabān va bayān (The Islamic Art of Language and Expression), Tehrān: Sorush, 1365 (1986).
-De Beaucorps Monique, Ramzhāy-e Zendey-e Jahān (Living Secrets of the World), Tehrān: Markaz, 1373 (1994).
-Giršman, Roman, Honar-e Irān dar dorān-e pārtī va Sasanī (The Iranian Art During Parthian and Sasanian Periods), transl. Bahrām Farevašī, Tehran: Elmī va farhangī, 1370 (1991).
-Hal James, Fārhang-e Negārehī-e Namadhā dar Honar-e Šarq va Qarb
(The Picture Encyclopedia of Symbols in Oriental and Western Art), Transl. Roqayyeh Behzādi, Tehran: Farhang Moāser, 1392 (2013).
-Izadparast, Zibā, Giāh-e Lotus tā Eslimī va Khatāī (From Lotus to Eslimi and Khatayi), Tehran: Rahpuye Honar, 1385 (2006).
-Kafščiān Moqaddam, Asqar va Maryam Yāhaqqī, Barresiy-e Anāsor-e Namādin dar Negārgarī-e Irān (The Study of Symbolic Elements in Iranian Decorative Art), Tehrān: Bāqe Nazar, 1390 (2011).
-Latifpur Sabā va Katāyun Mazdāpur, Giyāh-e Hum va Naqš-e ān dar Āyyinhā va Asātir-e Hend va Irāni (Haoma and its Part in Traditions and Myths of India and Iran), Bushehr: Tahqiqāt Tamsilī dar zabān va adab, 1390 (2011).
-Nafisi, Sabā, Tārikh-e Tamaddon-e Irān-e Sāsānī (The History of Sasanian Civilization), Tehrān: Ketāb Pārseh, 1388 (2009).
-ūshidrī, Jahāngir, Dānešnāmeh Mazdāyasnā (The Mazdayasna Encyclopedia), Tehrān: Markaz, 1383 (2009).
-Yung, Karl Gustāv, Ensān va Sambolhāyaš (The Man and its Symbols), transl. Mahmūd Soltāniyeh, Tehrān: Jāmi,1395 (2016).
-ZamanKhodāi, Mohammadzamān va Sādeq Karimī va Mehdi Yarahmadī, Negāhi be Seyr-e Tahavvol va Namadinegī-e Botteh va Jeqqe (A Look At the Transition and Symbolism of Boteh and Jeqqeh), Tehrān: Tahqiqāt Farhangī Irān, 1387 (2008).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Հեղինակ(ներ)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Հոդվածների նկատմամբ հեղինակների հեղինակային իրավունքը պահպանվում է:
Երրորդ կողմի թույլատրված կրկնակի օգտագործումը սահմանվում է հետևյալ օգտագործման լիցենզիայով.
Creative Commons վերագրում-ոչ առևտրային (CC BY-NC): CC BY-NC օգտագործողներին թույլ է տալիս պատճենել և տարածեք հոդվածլ ոչ կոմերցիոն նպատակներով: Օգտագործողները կարող են վերաձևակերպել, փոփոխել նյութը, հարմարեցնել այն տեքստին՝ հղում անելով
լիցենզիային։ Լիցենզիայի մանրամասները հասանելի են
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ հասցեով:
Այս լիցենզիայի համաձայն հոդվածների նկատմամբ հեղինակների հեղինակային իրավունքը պահպանվում է, սակայն
«Արևելագիտության հարցեր» ամսագիրը և Երևանի պետական համալսարանի հրատարակչությունը ստանում են հոդվածը թղթային և էլեկտրոնային տարբերակով հրատարակելու և երրորդ անձնանց՝ բնօրինակին պատշաճ կերպով հղում անելու պայմանով այն օգտագործելու, տարածելու և վերարտադրելու իրավունք տալուլ ոչ բացառիկ լիցենզիա: Համապատասխան մեջբերումը բնօրինակին սովորական հղումն է: Հեղինակների կամ հրատարակիչների թույլտվություն չի պահանջվում: