ԻՆՉՆ Է ՆՊԱՍՏՈՒՄ ԱՇԽԱՏԱՆՔԻ ԴԻՄԵԼՈՒ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԱՎԵԼԻ ԼԱՎ ԳՆԱՀԱՏԱԿԱՆՆԵՐԻՆ՝ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՀՄՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԹԵ՞ ԿՈՄՊԵՏԵՆՏՈՒԹՅՈՒՆԸ։ ԴԵՐԻ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԵՎ ԱՇԽԱՏԱՆՔԻ ՀԱՆԴԵՊ ՏՐԱՄԱԴՐՎԱԾՈՒԹՅՈՒՆԸ՝ ԴՐԱԿԱՆ ԳՆԱՀԱՏԱԿԱՆՆԵՐԻ ՁԵՌՔԲԵՐՄԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՒՄ

Authors

  • Հովհաննես Ջիջյան Ամստերդամի ազատ համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/SBMP/2024.7.1.042

Keywords:

Job candidate evaluation, trait, setting, sociability, competence, positive evaluations

Abstract

Աշխատանքի թեկնածուի գնահատումը տեղին է ցանկացած կազմակեր–պության համար, սակայն այն գործոնները, որոնք հանգեցնում են դրական գնահատականների, վիճարկվել են հետազոտողների կողմից՝ հիմնականում նշելով իրենց տարբեր կարծիքները աշխատանքի համատեքստի և կազմակեր–պության մթնոլորտի վերաբերյալ: Հոդվածում ուսումնասիրվում է, թե արդյոք հատկանիշը և դրվածքն ազդեցություն ունեն թեկնածուների գնահատման վրա, և եթե ազդում են, ո՞ր գործոնն է առավել մեծ ազդեցություն ունենում: Հետազոտությունն օգտագործել է 2x2 փորձարարական նախագծում՝ որպես չափված փոփոխական: Հատկանիշը չափվում էր մարդամոտության և իրավա–սության միջոցով: Կարգավորումը սահմանվեց որպես տնից կամ ընկերության գրասենյակում աշխատելը: Թղթի վարկածները հետևյալն էին. Այն թեկնածու–ները, ովքեր ավելի բարձր միավորներ են հավաքում մարդա–մոտության ոլորտում, կստանան ավելի դրական ընդհանուր գնահատականներ, այս հարաբերություններն ավելի ամուր կլինեն այն թեկնածուների համար, որոնցից ակնկալվում է, որ ֆիզիկապես կաշխատեն գրասենյակից: 267 մասնակից լրացրեցին հարցաթերթիկ, որը գնահատում էր իրենց որոշումը՝ աշխատանքի ընդունելու այնպիսի թեկնածուի, ով ունի բարձր մարդամոտու–թյուն կամ կոմպետենտություն, միևնույն ժամանակ ներառելով աշխատանքի կարգավո–րումը՝ որպես այս մոդելի վրա ազդող գործոն: Տվյալների վերլուծու–թյունից հետո պարզվեց, որ մարդամոտությունն իրականում հանգեցնում է ավելի դրական ընդհանուր գնահատականների: Արդյունքները հանգեցրին այն եզրակացության, որ այն թեկնածուն, ով ավելի շատ մարդամոտ է, քան կոմպետենտ, ընտրվել է գնահատողների կողմից: Կարգավորումը զգալի փոխազդեցության ազդեցություն չի ունեցել հատկանիշի հետ՝ եզրակացնելով, որ հեռակա կամ ընկերության գրասենյակում աշխատելը չի ազդում պատասխանողի ընտրության վրա՝ պոտենցիալ թեկնածուի համար կոմպետեն–տությունից գերադասելու հարցում:

References

1. Brambilla, Marco, et al. “Looking for Honesty: The Primary Role of Morality (vs. Sociability and Competence) in Information Gathering.” ResearchGate, Mar. 2011,

2. Brambilla, M., Sacchi, S., Rusconi, P., Cherubini, P., & Yzerbyt, V. Y. (2012). You want to give a good impression? Be honest! Moral traits dominate group impression formation. British journal of social psychology, 51(1), 149-166.

3. Cabeza, Marisol García, and Michiel Tegelaars. “Sociability.” ResearchGate, Apr. 2019,

4. Cordova, Katherina Edith Gallardo, et al. “Collaborative Work Competency in Online Postgraduate Students and Its Prevalence on Academic Achievement.” ResearchGate, July 2017,

5. Cuddy, Amy J.C., et al. “The Dynamics of Warmth and Competence Judgments, and Their Outcomes in Organizations.” Research in Organizational Behavior, Elsevier, 8 Nov. 2011,

6. Gidaković, Petar, and Vesna Žabkar. “The Formation of Consumers' Warmth and Competence Impressions of Corporate Brands: The Role of Corporate Associations.” ResearchGate, Mar. 2022,

7. Güntürkün, Pascal, et al. “Disentangling the Differential Roles of Warmth and Competence Judgments in Customer-Service Provider Relationships.” ResearchGate, SAGE Journals, 1 June 2020,

8. Hager, Paul, and Andrew Gonczi. “What Is Competence?” ResearchGate, July 2009,

9. Lozano, Irina, et al. “The Hidden Cost of Flexibility: A Factorial Survey Experiment on Job Promotion.” OUP Academic, Oxford University Press, 25 Nov. 2019, academic.oup.com/esr/article/36/2/265/5640492.

10. Powell, Alvin. “Social Skills Increasingly Valuable to Employers, Harvard Economist Finds.” Harvard Gazette, Harvard Gazette, 30 Aug. 2018,

11. Simon, Jeremy C., et al. “Social Perceptions of Warmth and Competence Influence Behavioral Intentions and Neural Processing - Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience.” SpringerLink, Springer US, 21 Jan. 2020,

12. Stanaland, Andrea J S, et al. “Consumer Perceptions of the Antecedents and Consequences of Corporate Social Responsibility.” ResearchGate, Aug. 2011,

13. Terache, Julie, et al. “Warmth and Competence in Interpersonal Comparisons: The Quiz Master Paradigm through the Lens of Compensation.” International Review of Social Psychology, Ubiquity Press, 28 Feb. 2020,

14. Thomas, Joe G., and Ricky W. Griffin. “The Power of Social Information in the Workplace.” Organizational Dynamics, Pergamon, 4 Dec. 2003,

Published

2024-05-31

How to Cite

Ջիջյան Հ. (2024). ԻՆՉՆ Է ՆՊԱՍՏՈՒՄ ԱՇԽԱՏԱՆՔԻ ԴԻՄԵԼՈՒ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԱՎԵԼԻ ԼԱՎ ԳՆԱՀԱՏԱԿԱՆՆԵՐԻՆ՝ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՀՄՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԹԵ՞ ԿՈՄՊԵՏԵՆՏՈՒԹՅՈՒՆԸ։ ԴԵՐԻ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԵՎ ԱՇԽԱՏԱՆՔԻ ՀԱՆԴԵՊ ՏՐԱՄԱԴՐՎԱԾՈՒԹՅՈՒՆԸ՝ ԴՐԱԿԱՆ ԳՆԱՀԱՏԱԿԱՆՆԵՐԻ ՁԵՌՔԲԵՐՄԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՒՄ. Արդի հոգեբանություն, 7(1(14), 42–53. https://doi.org/10.46991/SBMP/2024.7.1.042

Issue

Section

Articles