ԱՊԱԳԱ ՄԱՍՆԱԳԵՏԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՊԱՏՐԱՍՏՎԱԾՈՒԹՅԱՆ ՁԵՎԱՎՈՐՄԱՆ ԸՆԹԱՑՔՈՒՄ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐԻ ՆԵՐԳՈՐԾՈՒԹՅԱՆ ԳՈՐԾՈՆԱՅԻՆ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ
DOI:
https://doi.org/10.46991/ai.2023.2.69Keywords:
բարձրագույն ուսումնական հաստատություն, մասնագետ, կրթական միջավայր, գործոն, իրավասությունAbstract
Ուսումնասիրության նպատակն է որոշել բարձրագույն ուսումնական հաստատության կրթական միջավայրի գործոնների ազդեցության աստիճանը ապագա մասնագետների մասնա-գիտական (Hard Skills) և սոցիալական (Soft Skills) կարողությունների ձևավորման գործընթացի վրա: Հոդվածի արդիականությունը ներկայացվում է բարձրագույն ուսումնական հաստատու-թյան կրթական միջավայրի ներուժի որոշմամբ, որը կայանում է անձի ներքին կառուցվածքի, նրա ինտելեկտուալ, բարոյական, հոգևոր, ֆիզիկական զարգացման վրա արտաքին մանկավար-ժական ներգործությունների փոխակերպման հնարավորությամբ: Հոդվածի գիտական նորույթը գիտամանկավարժական հետազոտության համակցված բնույթի մեջ է, քանի որ սույն աշխատու-թյունը պարունակում է տեսական գիտական դրույթներ, որոնք վերաբերում են ուսումնասիրու-թյան հիմնական դրույթների էությանը (կրթական միջավայր, մասնագիտական, սոցիալական իրավասություն, մասնագետ և այլն), ինչպես նաև էմպիրիկ տվյալների գործոնային վերլուծու-թյան արդյունքների որակական ընդհանրացումներին, որոնք ստացվել են ներքին հոգեբանական միջավայրի և արտաքին կրթական տարածքի գործոնների ազդեցության քանակական բնութա-գրերի արդյունքում։ Ապացուցված է, որ բարձրագույն ուսումնական հաստատության կրթական միջավայրը նպաստում է կրթական գործունեության առարկաների էթիկագեղագիտական, մասնագիտական-մշակութային, կորպորատիվ արժեքներով համալրելուն, խթանում է խմբային հետաքրքրություն-ները, ուժեղացնում է ֆորմալ և միջանձնային փոխգործակցությունը, նպաստում է սոցիալական փորձի յուրացմանը: Մարդու ապրելու և մասնագիտության մեջ մնալու համար անհրաժեշտ որակների ձեռքբերումը հնարավորություն է տալիս ստանալու ընդհանուր (առանցքային) և մասնագիտական կարողություններ հումանիտար, սոցիալական, բնական, ինժեներական և տեխնիկական ոլորտներում։ Էմպիրիկ տվյալների կուտակումն իրականացվել է ուսանողների խմբի դիտարկման գործընթացում՝ հարցումներ, հարցաշարեր, թեստավորում և հարցազրույց-ներ: Բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների շրջանավարտների մոդելի կառուցման և ներդրման գործընթացում նպատակահարմար է հաշվի առնել ուսումնասիրության արդյունքները:
References
Borysov R. I. Motivation of educational activity as the factor of formation of educational practices of Ukrainian and polish students: a comparative analysis. Nowoczesna educacja: filozofia, innowacja, doswiadczenie. 2016. № 2 (6). Lodz: Wydawnictvo Naukowe Wyzszej Szkoly Informatyki i Umiejetnosci. P. 4-10.
Carlton Parsons E. Using Comparisons Of Multi-age Learning Environments To Understand Two Teachers’ Democratic Educational Aims. Learning Environments Research. 2002. Part 5. № 2. P. 185–202.
Ilyina V. M. Formation of the legal culture of future law enforcement officers in the educational environment of the lyceum: autoref. thesis ... candidate ped. Sciences: 13.00.04. Kharkiv, 2011. 20 p.
Fabri M., Moore D., Hobbs D. Mediating The Expression Of Emotion In Educational Collaborative Virtual Environments: An Experimental Study. Virtual Reality. 2004. Part 7. № 2. P. 66–81.
Fisher D. L., Fraser B. J. A comparison of actual and preferred classroom environment as perceived by science teachers and students. Journal of Research in Science Teaching. 1983. № 20. P. 55–61.
Fraser B. J. Classroom environment instruments: Development, validity and applications. Learning Environments Research. 1998. № 1. P. 7–33.
Fraser, B. J. Science Learning Environments: Assessment, Effects and Determinants. In B. J. Fraser, & K. G. Tobin (Eds.), International Handbook of Science Education. 1998. P. 527-561. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Klimchuk V. O. Factor analysis: use in psychological research. Practical Psychology and Social Work. 2006. №. 8. P. 43-48.
Marchenko O., Onypchenko P., Zelenska O., Zhovtonizhko I., Barannyk M. Experimental Verification of the Effectiveness of the Pedagogical System of the Formation of Educational Environment in a Higher Educational Institution / O. Marchenko, // The New Educational Review. 2023. № 71(1). P. 50 – 62.
Necheporenko L. S. Methodology and ideology of onto-environmental pedagogy (Pedagogy of harmonization and harmony of the individual with the environment): monograph. Kharkiv: Ed. Center of KhNU, 2003. 208 p.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Olha Marchenko, Mariana Barannyk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.