ԵՐԵԽԱՅԻ ԱՆՁԻ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ԿԵՆՍԱԲԱՆԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՆՆԵՐԻ ԿԱՐԵՎՈՐՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐՑԻ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆԸ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991./ai.2024.134

Keywords:

սոցիալականացում, կենսաբանական գործոններ, ժառանգականություն, գեներ, օժտվածություն, խառնվածք, ընդունակություններ, բնավորություն, կոնվերգենցիա

Abstract

Սոցիալականացումը, որպես մանկավարժական տարբեր գիտաճյուղերի հիմնախնդիր, արդիական է բոլոր ժամանակներում, քանի որ այն նպաստում է անձի սոցիալական հմտությունների զարգացմանը, հաղորդակցական իրավասության բարձրացմանը և սոցիալական ինքնության ձևավորմանը: Հետազոտության  արդիականությունն պայմանավորված է այն  հիմնարար փոփոխություններով, որոնք տեղի են ունենում հասարակական կյանքի տարբեր ոլորտներում։ 21-րդ դարում հասարակության զարգացմանը  բնորոշ են ինտեգրման գործընթացներ բոլոր ոլորտներում, այդ թվում՝ կրթության։ Համընդհանուր ներառականության պայմաններում երեխայի անձի սոցիալականացման գործընթացը նոր նշանակություն է ձեռքբերում։ Այս համատեքստում նորովի մոտեցում է ենթադրում սոցիալականացման գործընթացի գործոնների դիտարկումը։

Ներկայացված հոդվածը այդ հիմնախնդրի ուսումնասիրության անքակտելի մասն է, որտեղ ներակայացված է սոցիալականացման կենսաբանական գործոնների վերաբերյալ տարբեր հետազոտություններ, մոտեցումներ  դրանց նշանակության մասին։ 

Հետազոտության նպատակն է ուսումնասիրել և համադրել տարբեր գիտական մոտեցումները կենսաբանական գործոնների կարևորության վերաբերյալ երեխայի սոցիալականացման գործընթացում:

Հետազոտության ​​նորույթը - ուսումնասիրվել և վերլուծվել է հիմնախնդրի  վերաբերյալ տարբեր տեսակետներ և դրանք դիտարկվել են որպես հիմնավորումներ կենսաբանական գործոնների որոշիչ դերի վերաբերյալ երեխայի անձի սոցիալականացման գործընթացում։

References

Հարությունյան Ն․Կ․, Ղազարյան Ա․Փ․, Ղուկասյան Լ․Հ․, Սոցիալական մանկավարժություն (բուհական ձեռնարկ) / Հարությունյան Ն․Կ․, Ղազարյան Ա․Փ․, Ղուկասյան Լ․Հ․, Երևան, ԵՊՀ հրատ․, 2017- 336 էջ։

Выборнова В.В., Дунаева Е.М. Актуализация проблем профессионального самоопределения молодежи. // Социологические исследования. 2006, N 4, с. 99-105.

Ильин Е.П. Психология творчества, креативности, одаренности. // Е.П. Ильин. Санкт-Петербург: Питер, 2009 – 448 с.

Маклаков А.Г. Общая психология. - СПб.: Питер, 2024 – 582 с.

Павлов И.П. Общие типы высшей нервной деятельности животных и человека. / И.П. Павлов. – Москва. Директ Медиа, 2008 – 50 с.

Психогенетика. Учебно-методический комплекс. Автор-составитель: Измайлов В.В. Минск, Издательство МИУ. 2010 – 292 с.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии: Учебное пособие / С.Л. Рубинштейн - Санкт-Петербург: Питер, 2018 – 713 с.

Теплов Б.М. Психология и психофизиология индивидуальных различий: избранные психологические труды. / Б.М. Теплов – Москва: Издательство московского психолого-социального института. НПО МОДЭК 2009 – 638 с.

Ткачук Е.А., Семинский И.Ж. Классификация наследственных заболеваний: https://doi.org/10.57256/2949-0715-2023-2-77-86

Ярошевский М.Г. История психологии от античности до середины XX века.: Учебное пособие для высших учебных заведений. – 2-е изд. – М.: издательский центр «Академия», 1997 – 416 с.

REFERENCES

Harutyunyan N.K., Ghazaryan A.P., Ghukasyan L.H., Social pedagogy (university manual) // Harutyunyan N.K., Ghazaryan A.P., Ghukasyan L.H., Yerevan, YSU publishing house. 2017 - 336 p.

Vybornova V.V., Dunaeva E.M. Problems of Young Peoples Professional Self-Determination. // Sociological research. 2006, N 4, p. 99-105.

Ilyin E.P. Psychology of creativity, giftedness. // E.P. Ilyin. St. Petersburg: Peter, 2009 – 448 p.

Maklakov A.G. General psychology. - St. Petersburg: Peter, 2024 – 582 p.

Pavlov I.P. General Types of Animal and Human Higher Nervous Activity. / I.P. Pavlov. - Moscow. Direct Media, 2008 – 50 p.

Psychogenetics. Educational and methodological complex. Author-compiler: Izmailov V.V. Minsk, Publishing house MIU. 2010 – 292 p.

Rubinstein S.L. Fundamentals of General psychology: Textbook / S.L. Rubinstein - St. Petersburg: Peter, 2018 – 713 p.

Teplov B.M. Psychology and psychophysiology of individual differences: selected psychological works. / B.M. Teplov – Moscow: Publishing house of the Moscow Psychological and Social Institute. SPU MODEK 2009– 638 p.

Tkachuk E.A., Seminsky I.Zh. Classification of hereditary diseases:

Yaroshevsky M.G. History of psychology from antiquity to the middle of the 20th century: Textbook for higher educational institutions. – 2nd ed. – M.: publishing center “Academy”, 1997 – 416 p.

Downloads

Published

2024-06-14

How to Cite

Մելքոնյան Շ. (2024). ԵՐԵԽԱՅԻ ԱՆՁԻ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ԿԵՆՍԱԲԱՆԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՆՆԵՐԻ ԿԱՐԵՎՈՐՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐՑԻ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆԸ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 11(1), 134–142. https://doi.org/10.46991./ai.2024.134

Issue

Section

Մանկավարժության գիտաճյուղեր