«Սասնա ծռերի» և «Նիբելունգների երգի» համեմատական բնութագիրը

Authors

  • Արա Առաքելյան Երևանի պետական համալսարան
  • Վաչագան Գրիգորյան Գավառի պետական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/BYSU:B/2022.13.1.015

Keywords:

համեմատական էպոսագիտություն, ունիվերսալ մոտիվներ, հազվադեպ մոտիվներ, հերոսի կախարդական ծնունդ, հերոսի ամուսնություն և հարսնախոսություն, հմայական անխոցելիություն, ռազմիկ-կին, էպիկական մեղք

Abstract

­Հոդվածում դիտարկվում են խնդիրներ, որոնք վերաբերում են համեմատական էպոսագիտությանը: Հայկական «Սասնա ծռեր» և գերմանական «Նիբելունգների երգը» էպոսներն ունեն բազմաթիվ ընդհանրություններ, որոնք
դրսևորվում են ինչպես ընդհանրական, այնպես էլ հազվադեպ մոտիվների
շնորհիվ: Ընդհանրական մոտիվներ են հերոսի կախարդական ծնունդը, ամուսնությունը և հարսնախոսությունը, հմայական անխոցելիությունը, ռազմիկ կնոջ կերպարը և այլն, որոնք հաճախ հանդիպում են թե՛ համաշխարհային էպոսում, թե՛ հայկական ու գերմանական էպոսներում: Միֆապատմական
տեսանկյունից հատկապես հարուստ սեմանտիկա են պարունակում հայկական և գերմանական էպոսների ավարտական դրվագները: Դրանցում իր
բարձրակետին է հասնում մի մոտիվ, ըստ որի՝ «Հերոսական ասքի էությունը
վիշտն է և կործանումը» (Մ. Ստեբլին-Կամենսկի): «Նիբելունգների երգի» ավարտը խորհրդանշում է բուրգունդական արքայատոհմի վախճանը: «Սասնա
ծռերում» Մեծ Հայքի պատմության ավարտի բազմիմաստ խորհրդանիշ է
դառնում Ագռավաքարը: Դիտարկվում է նաև էպիկական մեղքը, բայց իբրև
հազվադեպ մոտիվ: Համաշխարհային էպոսում, իր բազմաթիվ տարբերակներով հանդերձ, այն նույնպես հանդիպում է, բայց հայկական և գերմանական էպոսներում ձեռք է բերում հանգուցային նշանակություն՝ դառնալով ճակատագրական:

Author Biographies

Արա Առաքելյան, Երևանի պետական համալսարան

Բանասիրական գիտությունների դոկտոր, ԵՊՀ արտասահմանյան գրականության ամբիոնի պրոֆեսոր

Վաչագան Գրիգորյան, Գավառի պետական համալսարան

Հայ գրականության ամբիոնի վարիչ

References

Գր. Գրիգորյան, Հայ էպոսագիտության պատմությունից, Երևան, 1981:

Եղիազարյան Ա., «Սասնա ծռերի» պոետիկան, Երևան, 1999:

Гегель, Эстетика, т. 3, М., 1971, с. 439.

Նիբելունգների երգի պրոբլեմներին նվիրված 2000 թ. Հոկտեմբերի 27-ի (Պորտո) գիտաժողովի նյութերը:

Հայագիտությունը արտասահմանում, Գիտա-ինֆորմացիոն բյուլետեն, Գ. Մատենաշար, Երևան, 1983:

Мелетинский Е., Происхождение героического эпоса, М., 2004, с. 259.

Неклюдов С., Типология и история в помятниках героического эпоса / Հայկական «Սասնա ծռեր» էպոսը և համաշխարհային էպիկական ժառանգությունը, 2004:

Мифологический слоиварь, М., 1991, с. 498.

Беовульф, Саршая эдда,л Песнь о нибелунгах, М., 1975, с.279.

Андерсон Э., А8мянский цикл «Давид Сасунский». Народная эпическая структура и тема/ Հայկական «Սասնա ծռեր» էպոսը և համաշխարհային էպիկական ժառանգությունը, 2004:

Вестник СПбГУ. Серия 13, 2012, Вып. 1, с. 111-112:

Тацит К., Сочинения в двух томах, т. 2, Ленинград, 1969, с. 357.

Юнг К.Г., Душа и миф, Минск, 2004, с. 115.

Էքերման, Զրույցներ Գյոթեի հետ, Երևան, 1975, էջ 107:

Стеблин-Каменский М., Древнеисландская литература, М., 1979, с. 55.

Дюмезиль Ж., Верховные боги индоевропейцев, М., 1986, с. 138.

Гамильтон Э., Мифы и легенды, М., 2003, с. 433.

Хайзинга Й., Осень средневековья, М., 1988, с. 28.

Լիլիթ Սեյրանյան, Անիմայի գաղափարագեղագիտական հարացույցը Լևոն Խեչոյանի «Մհերի դռան գիրքը» վեպում/ Բանբեր Երևանի համալսարանի, 2019, թ. 2, էջ 20-36:

Էդոյան Հ., Շարժում դեպի հավասարակշռություն, Երևան, 2009, 37:

Downloads

Published

2022-03-21

How to Cite

Առաքելյան Ա., & Գրիգորյան Վ. (2022). «Սասնա ծռերի» և «Նիբելունգների երգի» համեմատական բնութագիրը. Բանբեր Երեւանի համալսարանի. Բանասիրություն, 13(1 (37), 15–24. https://doi.org/10.46991/BYSU:B/2022.13.1.015

Issue

Section

Գրականագիտություն