Համո Սահյանի բանաստեղծական վարպետության մի քանի հարցեր
DOI:
https://doi.org/10.46991/BYSU:B/2021.12.3.018Keywords:
Համո Սահյան, ռիթմ, առաջին տող, իգական հանգեր, արական հանգեր, դակտիլային հանգեր, հենակետային բառեր, տողամիջյան հանգեր, ռեդիֆ, գազելAbstract
Հոդվածը նվիրված է Համո Սահյանի բանաստեղծական վարպետության մի շարք խնդիրների: Մասնավորապես, դիտարկված են այն հնարքները, որոնց օգնությամբ բանաստեղծը ձևավորում է յուրահատուկ հնչողությամբ ինքնատիպ հանգեր: Իր հոդվածներում և մասնավոր զրույցներում Համո Սահյանը մշտապես ընդգծել է բանաստեղծության մեջ առաջին տողի կարևորությունը, որը կանխորոշում է մյուս տողերի ընթացքն ու ռիթմը, նաև հանգը: Որևէ ուրիշ հայ բանաստեղծ չի կիրառել այդքան մեծ թվով իգական և դակտիլային հանգեր, որքան Համո Սահյանը: Իր շատ բանաստեղծություններում նա օգտագործել է արևելյան պոեզիային բնորոշ ռեդիֆային հանգեր, որտեղ առկա են տողամիջյան հենակետային բառեր, իսկ դրանց հաջորդում է որևէ կրկնվող բառախումբ: Մեր դասական պոեզիային ոչ այնքան բնորոշ հանգերի այսպիսի առատությունը ցույց է տալիս, որ Սահյանը հատուկ հոգածությամբ է վերաբերվել հանգավորման արվեստին:
References
Դավիթ Գասպարյան, Սովետահայ պոեզիայի տաղաչափությունը, Եր., 1979:
Դավիթ Գասպարյան, Համո Սահյան, Եր., 2003:
Լևոն Մկրտչյան, Զրույցներ բանաստեղծի հետ, Եր., 1984:
Холшевников В. Е., Основы стиховедения. Русское стихосложение, Л., 1972:
Համո Սահյան, Երկեր չորս հատորով, հ. 4, Ե., 2014:
Եղիշե Չարենց, Երկերի ժողովածու, հ. 6, Ե., 1967:
Томашевский Б. В., Стилистика и стихосложение, Л., 1959.
Համո Սահյան, Տոհմի կանչը, Եր., 2020:
Квятковский А., Поэтический словарь, М., 1966.
Համո Սահյան, Նաիրյան դալար բարդի, Եր., 1958:
Համո Սահյան, Քառյակներ, Եր., 2005:
Համո Սահյան, Սեզամ բացվիր, Եր., 1972:
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Բանբեր Երևանի համալսարանի
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.